10 Opvattingen van CEO's over social media

Steeds meer directeuren, CEO's en bestuurders zien het nut van sociale technologie. Zowel voor de dialoog met klanten als voor het intern delen van kennis. Niet als doel op zich, maar als middel om omslag te maken naar een Connected organisatie. Toch kom ik ook nog regelmatig mensen in de top van organisaties tegen die het licht nog niet gezien hebben. Een kleine bloemlezing: 1. Wij blokkeren hier alle social media, er moet hier gewerkt worden! 2. Ik ben snel weer gestopt met dat Twitter; ik werd ineens door allerlei mensen die ik niet ken 'gevolgd'. 3. Onze klanten zitten niet op 'dat' Facebook 4. Twitter? Dat is verbale diarree.... 5. Op Hyves zitten alleen kinderen, mijn medewerkers hebben daar niets te zoeken 6. Als ik dat Yammer invoer, dan krijg ik een opstand van mijn middenmanagers; die willen hun informatiemacht niet opgeven 7. Ik ga over 4 jaar met pensioen, ik begin niet meer aan die toestanden 8. Het gebruik van social media maakt veel te transparant dat een deel van onze diensten onder de maat zijn 9. Ik moet al zoveel zaken bijhouden, nu ook die social media er nog bij 10. Waarom spenderen we in hemelsnaam een half uur van onze bestuursvergadering aan deze onzinnige hype? Photo Credit: Ads of the World